Jaroslava Malinová

"Člověk je věc veřejná". Řekl mi před lety kamarád Michal. A já ráda píšu. Děkuji za možnosti svoje psaní sdílet, je pro mne obrovskou motivací k tvorbě textů a k focení.
  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1131x

Jaroslava Malinová

Zlaté kapradí.

Mnoho bylin je spojováno se svátkem letního slunovratu a s tajemnou svatojánskou nocí. Žádná z nich ale nevládne v legendách takovou magickou silou, jako kapradina. Kapraď samec, nejrozšířenější druh čeledi kapraďovitých, nalezneme v našich lesích běžně. Přesto na mně vždy působila zvláštním dojmem. Vzdálená, tajemná, neuchopitelná, tak odlišná svým tvarem i vyzařováním. Nikdy jsem ji neutrhla, proč taky? Jakoby patřila spíše lesním skřítkům, než lidem.

2.2.2014 v 13:59 | Karma: 8,80 | Přečteno: 677x | Diskuse| Kultura